Alert chroniący przed wyłudzeniem kredytu - co robić? Alert chroniący przed wyłudzeniem kredytu - co robić?

Jeśli otrzymałeś taki Alert, oznacza to, że instytucja finansowa zapytała właśnie o Twoje dane. Złożenie zapytania do BIK jest standardową procedurą kredytową.

 

  • Jeżeli jesteś klientem tej instytucji lub miałeś z nią kontakt, to możliwe, że jest przygotowywana dla Ciebie oferta
  • Jeżeli właśnie ubiegasz się o kredyt lub zgodziłeś się poręczyć komuś kredyt, nie ma powodu do niepokoju. Nie musisz podejmować żadnych kroków. Alert jest dodatkowym potwierdzeniem, że Twój wniosek jest rozpatrywany.
  • Jeśli natomiast nie jesteś klientem tej instytucji, w ostatnim czasie nie składałeś wniosku o kredyt, nie kupowałeś niczego na raty ani nie poręczałeś nikomu kredytu, istnieje ryzyko, że ktoś próbuje wyłudzić kredyt na Twoje dane. Jest to szczególnie prawdopodobne, jeżeli ostatnio lub w przeszłości zgubiłeś swój dowód osobisty lub został on skradziony.

    Jak najszybciej skontaktuj się z BIK, dzwoniąc pod numer 22 348 4444. Pomożemy Ci ustalić, czy faktycznie masz się czego obawiać.

Zawsze warto zalogować się do swojego Panelu Użytkownika na portalu BIK, aby sprawdzić szczegóły Alertu BIK.

 

Kontakt z Centrum Obsługi Klientów

 

Gdy skontaktujesz się Centrum Obsługi Klientów, nastąpi wyjaśnienie okoliczności otrzymania Alertu. W przypadku uznania przez COK, iż podejrzenie co do możliwości popełnienia lub usiłowania wyłudzenia kredytu lub innego rodzaju oszustwa jest zasadne, COK przekaże do banku lub instytucji współpracującej z BIK, informację o kwestionowaniu zapytania. Przekazana do banku lub instytucji współpracującej z BIK informacja będzie zawierać:

 

  • Dane osobowe w postaci: imienia, nazwiska, numeru PESEL, serii i numeru dowodu osobistego
  • Dane dot. zapytania
  • Dane kontaktowe tj. numer telefonu, adres e-mail
  • Powód kwestionowania zapytania

Kontaktując się z Centrum Obsługi Klientów w celu wyjaśnienia okoliczności otrzymania Alertu, wyrażasz zgodę na przekazanie powyższych danych do banku lub instytucji współpracującej z BIK, w celu dalszej obsługi zgłoszenia.

 

Sprawdzenie szczegółów Alertu chroniącego przed wyłudzeniem kredytu

 

  • zaloguj się do swojego konta na portalu BIK i otwórz sekcję Alerty
  • na liście alertów odnajdź najnowszy Alert BIK
  • sprawdź szczegóły zapytania klikając Szczegóły, jeśli ubiegasz się o kredyt lub pobierz raport Profil Kredytowy Plus.

W razie wątpliwości skontaktuj się z Centrum Operacyjnej Obsługi Klientów BIK. Jesteśmy do Twojej dyspozycji.