Porównanie Alertów BIK Porównanie Alertów BIK

 

W tabeli poniżej znajdziesz główne różnice między Alertami BIK.

 

 

 

Alert chroniący
przed wyłudzeniem kredytu

Alert informujący
o pogorszeniu historii kredytowej

Dla kogo?

Dla każdego. Dla osób, które spłacają lub poręczają kredyt.

Po co?

Ochronisz się przed wyłudzeniem kredytu na Twój dowód. Wiesz, kiedy pogarsza się Twoja historia kredytowa w BIK.

Co zyskuję?

Nie musisz obawiać się, że będziesz spłacać kredyt zaciągnięty przez złodzieja na Twoje nazwisko. Możesz uniknąć odrzucenia wniosku kredytowego ze względu na nieuregulowane zaległości w spłacie dotychczasowych kredytów.

Jak to działa?

Dostaniesz powiadomienie SMS-em i/lub e-mailem w momencie, gdy do BIK wpłynie zapytanie o Twoją osobę w związku ze złożonym wnioskiem kredytowym.

Dostaniesz powiadomienie SMS-em i/lub e-mailem  w momencie, gdy do BIK wpłynie informacja o zaległości w spłacie Twojego lub poręczonego przez Ciebie kredytu.

Co robić, jeśli dostanę alert?

Jeśli akurat starasz się o kredyt, kupujesz coś na raty lub poręczasz komuś kredyt - nie musisz podejmować żadnych działań. Alert jest dodatkowym potwierdzeniem, że Twój wniosek jest rozpatrywany.

 

Możesz sprawdzić szczegóły dotyczące tego zapytania w Twoim Panelu Użytkownika

 

Jeśli nie starasz się o żaden kredyt ani nie jesteś poręczycielem, a otrzymałeś alert - jak najszybciej skontaktuj się z BIK! W tej sytuacji alert może oznaczać, że ktoś próbuje wyłudzić kredyt na Twoje nazwisko!

Możesz sprawdzić szczegóły kredytu, którego dotyczył alert w Profilu Kredytowym Plus w segmencie: Zobowiązania w trakcie spłaty.

 

Po wejściu w „Szczegóły" zobowiązania w zakładce „Kondycja zobowiązania" sprawdź datę ostatniej aktualizacji w BIK.

 

Jeśli faktycznie zalegasz ze spłatą raty, jak najszybciej ureguluj zaległość. Dłuższe opóźnienia w spłacie mają negatywny wpływ na Twoją historię kredytową.

 

Jeśli zaległość dotyczy poręczonego kredytu, poproś o wyjaśnienia osobę, której poręczyłeś kredyt.

 

Jeśli wszystko było spłacane w terminie, skontaktuj się z instytucją finansową, której nazwę znajdziesz w alercie, w celu wyjaśnienia sprawy.

 

Wypróbuj już dziś!
Bezpłatnie i bez zobowiązań.
 

Nie masz jeszcze konta w portalu?

zarejestruj się >

 

Masz już konto?

zaloguj się >

 

60 dni bezpłatnie!