Aplikacja BIK

Sprawdzaj BIK w telefonie!

Jak założyć konto

Wybierz opcję mObywatel, a całość nie potrwa dłużej, niż kilka minut.

Zakładanie konta w portalu BIK

Aby skorzystać z usług BIK, należy założyć konto w portalu BIK i potwierdzić tożsamość. Dlaczego?

Bezpieczeństwo informacji jest dla nas najważniejsze. Twoje dane kredytowe nie mogą dostać się w niepowołane ręce. Dlatego musimy mieć pewność, że jesteś tą osobą, za którą się podajesz.

W tym celu w trakcie procesu zakładania konta poprosimy Cię o potwierdzenie tożsamości. Po założeniu konta dane wprowadzone w procesie rejestracji będzie można aktualizować.

  • mObywatel

  • Dowód osobisty

  • Aktualizacja danych

  • Paszport lub karta pobytu

mObywatel

Najszybsza opcja. Całość nie powinna zająć więcej niż kilka minut.

Co jest potrzebne

  • Aplikacja mObywatel, w której jesteś zarejestrowana/y.

 

Krok po kroku

  • Wybierasz interesującą Cię ofertę BIK i metodę rejestracji przy pomocy aplikacji mObywatel.

  • Logujesz się do aplikacji mObywatel na swoim telefonie, a następnie:

    • Wybierasz opcję „Kod QR” z dolnego menu aplikacji.
    • Skanujesz telefonem kod QR, który zobaczysz na ekranie rejestracji w BIK.
    • Sprawdzasz dane, które przekażesz do BIK.
    • Wybierasz opcję Przekaż, aby kontynuować rejestrację.
    • Uzupełniasz dane kontaktowe.
      W przypadku rejestracji przy pomocy telefonu zostaniesz poproszony o skopiowanie kodu do aplikacji mObywatel.
  • Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym

    Po sprawdzeniu Twoich danych wyślemy Ci e-mail  z linkiem do aktywacji Twojego konta w BIK.
    E-mail nie przyszedł? Sprawdź folder SPAM lub Oferty w Twojej poczcie.
  • Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym

    Gdy klikniesz w link aktywacyjny, wyślemy Ci SMS z kodem autoryzacyjnym.
  • Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania

Gotowe!

Twoje konto w portalu BIK zostanie utworzone.

Dowód osobisty

Całość nie powinna zająć więcej niż 10 minut.

Co jest potrzebne

  • seria i numer Twojego dowodu osobistego oraz numer PESEL
  • adres zamieszkania, polski numer telefonu, adres e-mail
  • konto w bankowości elektronicznej/aplikacji, z którego wykonasz przelew na 1 zł, żeby potwierdzić swoją tożsamość (Twoje imię i nazwisko muszą być w danych nadawcy przelewu)

 

Krok po kroku

  • Wybierasz interesującą Cię ofertę BIK i metodę rejestracji przy pomocy przelewu.

    Wypełnij formularz rejestracji. Podaj dane osobowe oraz adresowe. W przypadku oferty dla firm podaj również NIP Twojej firmy.
    Wyślemy Ci e-mail z linkiem umożliwiającym powrót do wypełnionego formularza rejestracji. Możesz z niego skorzystać, jeśli przerwiesz proces rejestracji, lub jeśli napotkasz błąd.
  • Wykonujesz przelew identyfikacyjny

    Przelew internetowy na kwotę 1 zł musi być dokonany z Twojego konta:
    • w którym Twoje dane zgadzają się z danymi w formularzu rejestracji
    • w którym w danych nadawcy przelewu widoczne są tylko Twoje dane (gdy jest to konto wspólne)
    • w którym w danych nadawcy przelewu widoczne są Twoje imię i nazwisko (gdy jest to konto firmowe jednoosobowej działalności gospodarczej)
    • nie może to być konto, które zostało założone przy użyciu przelewu z innego banku
    Przelew nie podlega zwrotowi. Operatorem płatności jest system Autopay.
    Zobacz, jakie formy płatności są dostępne
    Jeśli nie masz konta w banku znajdującym się na liście, wybierz opcję "Mam konto w innym banku" i wykonaj przelew identyfikacyjny ze swojego konta w dowolnym banku.
  • Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym

    Jeśli dane z przelewu będą się zgadzać z danymi z formularza, wyślemy Ci e-mail z linkiem aktywacyjnym.
    E-mail nie przyszedł? Sprawdź folder SPAM lub Oferty w Twojej poczcie.
  • Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym

    Gdy klikniesz w link aktywacyjny, wyślemy Ci SMS z kodem autoryzacyjnym.
  • Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania

Gotowe!

Twoje konto w portalu BIK zostanie utworzone.

Aktualizacja danych

Aktualizacja danych w portalu BIK

Aby zaktualizować swoje dane w portalu BIK, zaloguj się do swojego konta i przejdź do sekcji Moje konto.

Samodzielnie możesz zmienić:

  • Dane dokumentu tożsamości
  • Adres zamieszkania (jeśli podano)
  • Adres korespondencyjny (jeśli podano)
  • Numer telefonu
  • Adres e-mail

 

Aby zaktualizować:

  • Nazwisko (jeśli uległo zmianie np. po ślubie)

wyślij informacje o zmianach poprzez formularz kontaktu, dostępny po zalogowaniu w sekcji Kontakt.

 

Nowe dane muszą spełniać te same wymagania, co dane podane podczas rejestracji, w szczególności:

  • Dokument tożsamości nie może być zastrzeżony
  • Adres e-mail musi być aktywny
  • Numer telefonu musi być obsługiwany przez operatora telekomunikacyjnego z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (prefiks +48)
  • Adres zamieszkania i adres do doręczeń muszą znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej

Aktualizacja danych, podanych w trakcie rejestracji, jest niezbędna po każdej ich zmianie. Dzięki temu usługi BIK będą świadczone bez przeszkód.

Paszport lub karta pobytu

W tym przypadku wyślemy Ci list polecony. Jego dostarczenie przez Pocztę Polską może zająć nawet do kilkunastu dni.

Co będzie potrzebne

  • numer polskiego paszportu lub karty pobytu oraz numer PESEL
  • adres, polski numer telefonu, adres e-mail

 

Krok po kroku

  • Wybierasz interesującą Cię ofertę BIK i metodę rejestracji przy pomocy przelewu.

    Wypełnij formularz rejestracji. Podaj dane osobowe oraz adresowe. W przypadku oferty dla firm podaj również NIP Twojej firmy.
    Wyślemy Ci e-mail z linkiem umożliwiającym powrót do wypełnionego formularza rejestracji. Możesz z niego skorzystać, jeśli przerwiesz proces rejestracji, lub jeśli napotkasz błąd.
  • Potwierdzasz adres do wysyłki listu

    Na adres korespondencyjny, podany w formularzu, wyślemy list polecony z potwierdzeniem odbioru. List wyślemy za pośrednictwem Poczty Polskiej.
  • Odbierasz list polecony z kodem weryfikacyjnym

    Aby odebrać list, konieczne będzie okazanie dokumentu tożsamości. W liście zawarty będzie kod weryfikacyjny.
  • Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym i wpisujesz kod

    Wyślemy Ci również e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link aktywacyjny wpisz kod weryfikacyjny z listu.
  • Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym

    Gdy wpiszesz kod weryfikacyjny z listu, wyślemy Ci SMS z kodem autoryzacyjnym.
  • Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania

Gotowe!

Twoje konto w portalu BIK zostanie utworzone.