Chcę się sprawdzić
Jeśli nie masz konta w BIK,
a chcesz sprawdzić swoje dane w BIK, kliknij tutaj:
Chcę włączyć ochronę
Jeśli nie masz konta w BIK,
a chcesz chronić się przed wyłudzeniami, kliknij tutaj:
A może jedno i drugie?
Jeśli chcesz regularnie sprawdzać swoje dane w BIK
oraz włączyć ochronę przed wyłudzeniami,
kliknij tutaj:
Podczas rejestracji poprosimy Cię o podanie danych i wykonanie przelewu identyfikacyjnego 1 zł.
Przygotuj numer dowodu osobistego oraz PESEL.
Jak założyć konto
Wybierz opcję dowód osobisty, a całość nie potrwa dłużej, niż 10 minut.
Zakładanie konta w portalu BIK
Aby skorzystać z usług BIK, należy założyć konto w portalu BIK i potwierdzić tożsamość. Dlaczego?
Bezpieczeństwo informacji jest dla nas najważniejsze. Twoje dane kredytowe nie mogą dostać się w niepowołane ręce. Dlatego musimy mieć pewność, że jesteś tą osobą, za którą się podajesz.
W tym celu w trakcie procesu zakładania konta poprosimy Cię o potwierdzenie tożsamości. Po założeniu konta dane wprowadzone w procesie rejestracji będzie można aktualizować.
Dowód osobisty
Najszybsza metoda. Całość nie powinna zająć więcej niż 10 minut.
Co jest potrzebne
- seria i numer Twojego dowodu osobistego oraz numer PESEL
- adres zamieszkania, polski numer telefonu, adres e-mail
- konto w bankowości elektronicznej/aplikacji, z którego wykonasz przelew na 1 zł, żeby potwierdzić swoją tożsamość (Twoje imię i nazwisko muszą być w danych nadawcy przelewu)
Krok po kroku
-
Wybierasz interesującą Cię ofertę BIK i wypełniasz formularz rejestracji
Podaj dane osobowe oraz adresowe. W przypadku oferty dla firm podaj również NIP Twojej firmy.
Wyślemy Ci e-mail z linkiem umożliwiającym powrót do wypełnionego formularza rejestracji. Możesz z niego skorzystać, jeśli przerwiesz proces rejestracji, lub jeśli napotkasz błąd. -
Wykonujesz przelew identyfikacyjny
Przelew internetowy na kwotę 1 zł musi być dokonany z Twojego konta:- w którym Twoje dane zgadzają się z danymi w formularzu rejestracji
- w którym w danych nadawcy przelewu widoczne są tylko Twoje dane (gdy jest to konto wspólne)
- w którym w danych nadawcy przelewu widoczne są Twoje imię i nazwisko (gdy jest to konto firmowe jednoosobowej działalności gospodarczej)
- nie może to być konto, które zostało założone przy użyciu przelewu z innego banku
Zobacz, jakie formy płatności są dostępne
Jeśli nie masz konta w banku znajdującym się na liście, wybierz opcję "Mam konto w innym banku" i wykonaj przelew identyfikacyjny ze swojego konta w dowolnym banku. -
Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym
Jeśli dane z przelewu będą się zgadzać z danymi z formularza, wyślemy Ci e-mail z linkiem aktywacyjnym.
E-mail nie przyszedł? Sprawdź folder SPAM lub Oferty w Twojej poczcie. -
Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym
Gdy klikniesz w link aktywacyjny, wyślemy Ci SMS z kodem autoryzacyjnym. -
Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania
Gotowe!
Twoje konto w portalu BIK zostanie utworzone.
Paszport lub karta pobytu
W tym przypadku wyślemy Ci list polecony. Jego dostarczenie przez Pocztę Polską może zająć nawet do kilkunastu dni.
Co będzie potrzebne
- numer polskiego paszportu lub karty pobytu oraz numer PESEL
- adres, polski numer telefonu, adres e-mail
Krok po kroku
-
Wybierasz ofertę i wypełniasz formularz rejestracji
Podaj dane osobowe oraz adresowe. W przypadku oferty dla firm podaj również NIP Twojej firmy.
Wyślemy Ci e-mail z linkiem umożliwiającym powrót do wypełnionego formularza rejestracji. Możesz z niego skorzystać, jeśli przerwiesz proces rejestracji, lub jeśli napotkasz błąd. -
Potwierdzasz adres do wysyłki listu
Na adres korespondencyjny, podany w formularzu, wyślemy list polecony z potwierdzeniem odbioru. List wyślemy za pośrednictwem Poczty Polskiej. -
Odbierasz list polecony z kodem weryfikacyjnym
Aby odebrać list, konieczne będzie okazanie dokumentu tożsamości. W liście zawarty będzie kod weryfikacyjny. -
Odbierasz e-mail z linkiem aktywacyjnym i wpisujesz kod
Wyślemy Ci również e-mail z linkiem aktywacyjnym. Po kliknięciu w link aktywacyjny wpisz kod weryfikacyjny z listu. -
Odbierasz SMS z kodem autoryzacyjnym
Gdy wpiszesz kod weryfikacyjny z listu, wyślemy Ci SMS z kodem autoryzacyjnym. -
Wpisujesz kod autoryzacyjny SMS i ustanawiasz hasło do logowania
Gotowe!
Twoje konto w portalu BIK zostanie utworzone.
Aktualizacja danych
Aktualizacja danych w portalu BIK
Aby zaktualizować swoje dane w portalu BIK, zaloguj się do swojego konta i przejdź do sekcji Moje konto.
Samodzielnie możesz zmienić:
- Dane dokumentu tożsamości
- Adres zamieszkania
- Adres korespondencyjny
- Numer telefonu
- Adres e-mail
Aby zaktualizować:
- Nazwisko (jeśli uległo zmianie np. po ślubie)
wyślij informacje o zmianach poprzez formularz kontaktu, dostępny po zalogowaniu w sekcji Kontakt.
Nowe dane muszą spełniać te same wymagania, co dane podane podczas rejestracji, w szczególności:
- Dokument tożsamości nie może być zastrzeżony
- Adres e-mail musi być aktywny
- Numer telefonu musi być obsługiwany przez operatora telekomunikacyjnego z siedzibą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (prefiks +48)
- Adres zamieszkania i adres do doręczeń muszą znajdować się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
Aktualizacja danych, podanych w trakcie rejestracji, jest niezbędna po każdej ich zmianie. Dzięki temu usługi BIK będą świadczone bez przeszkód.