Chcę się sprawdzić
Jeśli nie masz konta w BIK,
a chcesz sprawdzić swoje dane w BIK, kliknij tutaj:
Chcę włączyć ochronę
Jeśli nie masz konta w BIK,
a chcesz chronić się przed wyłudzeniami, kliknij tutaj:
A może jedno i drugie?
Jeśli chcesz regularnie sprawdzać swoje dane w BIK
oraz włączyć ochronę przed wyłudzeniami,
kliknij tutaj:
Podczas rejestracji poprosimy Cię o podanie danych i wykonanie przelewu identyfikacyjnego 1 zł.
Przygotuj numer dowodu osobistego oraz PESEL.
Oferta Rodzinna BIK
Chroń siebie i bliskich przed wyłudzeniami.
Możesz objąć ochroną nawet cztery dodatkowe osoby – na przykład rodziców, teściów, małżonka lub pełnoletnie dzieci.
Dzięki Ofercie Rodzinnej BIK:
Dostaniesz ostrzeżenie, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt/pożyczkę na Wasze dane i możesz zareagować, jeśli to próba wyłudzenia
Zapobiegasz wyłudzeniom usług na Wasze dane np. abonamentu, czy telefonu w sieci komórkowej
W razie utraty lub kradzieży dokumentu tożsamości, możesz zastrzec dowód osobisty – swój lub chronionej osoby
W imieniu bliskiego kontaktujesz się z BIK i wyjaśniasz podejrzenie wyłudzenia
Na czym polega Oferta Rodzinna BIK:
- Zakładasz swoje konto w portalu BIK, aktywujesz ofertę rodzinną i wysyłasz zaproszenie do osób, których chcesz objąć ochroną.
- Każda zaproszona osoba musi mieć swoje konto w BIK; jeśli go nie ma – musi je założyć po otrzymaniu Twojego zaproszenia.
- O Wasze bezpieczeństwo dbają Alerty BIK, czyli ostrzeżenia SMS o próbach wyłudzenia na Wasze dane. Ty oraz Twoi bliscy, których zaprosiłeś do oferty rodzinnej, będziecie otrzymywać Alerty BIK na swój temat. Ty jako opiekun dodatkowo dostaniesz SMS, gdy ktoś z Twoich podopiecznych otrzyma Alert BIK (żeby pomóc w zablokowaniu wyłudzenia).
- W Raporcie BIK, możesz sprawdzić czy już nie było wyłudzenia na dane bliskiego, sprawdzając jego historię kredytową.
- Każda z osób, które obejmujesz ochroną może też samodzielnie korzystać ze swojego konta w BIK (każdy ma dostęp wyłącznie do danych na swój temat); Ty jako opiekun możesz się przełączyć na ich konta na wypadek, gdyby potrzebna była Twoja pomoc w wyjaśnieniu jakieś sprawy.
Jak działają Alerty BIK?
Dostaniesz SMS za każdym razem, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt lub pożyczkę na Twoje dane lub będzie próbował podpisać w Twoim imieniu umowę np. na abonament komórkowy.
Jeśli otrzymasz Alert BIK a nie składałeś wniosku o kredyt/pożyczkę, nie podpisywałeś umowy - jak najszybciej skontaktuj się z nami. W Alercie masz numer do doradcy BIK, który podpowie Ci co należy zrobić, w przypadku podejrzenia wyłudzenia, wyśle Tobie niezbędne dokumenty.
Jeśli nie odnotujemy żadnych prób użycia Twoich danych, raz w miesiącu otrzymasz od nas takie potwierdzenie.
Jako opiekun otrzymujesz Alerty BIK nie tylko o sobie, ale również o Twoich podopiecznych – dzięki temu możesz im pomóc w zablokowaniu ewentualnego wyłudzenia. Każdy z Twoich podopiecznych otrzymuje Alerty BIK wyłącznie o sobie.
Pakiet Bezpieczna Rodzina
128 zł / za rok
- Alerty BIK na rok dla Ciebie i nawet 4 dodatkowych osób
- 1 Raport BIK dla Ciebie lub kogoś z Twoich bliskich
Co zyskujesz:
Chronisz się przed wyłudzeniami, a dodatkowo w Raporcie BIK sprawdzisz, czy już wcześniej nie doszło do wyłudzenia na Twoje dane.
Pakiet Bezpieczna Rodzina Plus
198 zł / za rok
- Alerty BIK na rok dla Ciebie i nawet 4 dodatkowych osób
- 6 Raportów BIK dla Ciebie lub kogoś z Twoich bliskich
Co zyskujesz:
Chronisz siebie i swoich bliskich przed wyłudzeniami. Ty i Twoi bliscy otrzymacie SMS zawsze, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt na Wasze dane. Dzięki 6 Raportom BIK możesz regularnie kontrolować swoje zobowiązania w BIK.
Aby korzystać z oferty BIK, załóż konto w BIK.
Bezpieczeństwo informacji jest dla nas najważniejsze. Musimy mieć pewność, że jesteś tą osobą, za którą się podajesz, zanim
przyznamy Ci dostęp do Twoich danych kredytowych.
Założenie konta zwykle zajmuje mniej niż 15 minut.
Masz już konto w BIK? Zaloguj się.
Przygotuj dane z Twojego dokumentu tożsamosci, w tym numer PESEL.
Najszybciej zrobisz to za pomocą przelewu na 1 zł. Przelew musisz wykonać ze swojego konta (Twoje imię i nazwisko muszą być w danych nadawcy przelewu).
Po sprawdzeniu Twoich danych wyślemy Ci e-mail z linkiem do aktywacji Twojego konta w BIK.
Oferta rodzinna
Pytania i odpowiedzi
- Kogo mogę objąć ochroną w ramach Oferty Rodzinnej BIK?
Do udziału w ofercie rodzinnej możesz zaprosić dowolne dorosłe osoby (maksymalnie 4). Nie możesz objąć ochroną jedynie osób, które samodzielnie korzystają z oferty zawierającej Alerty BIK. Aby skorzystać z Twojego zaproszenia, dana osoba musi mieć konto w portalu BIK (może je założyć dopiero po otrzymaniu Twojego zaproszenia).
- Co zrobić, gdy moje zaproszenie nie zostało zaakceptowane?
W każdej chwili możesz sprawdzić status wysłanego zaproszenia. Jeśli zaproszenie już wygasło, możesz ponowić jego wysyłkę. Zawsze warto wyjaśnić zapraszanej osobie ideę oferty rodzinnej i upewnić się, że dana osoba chce zostać Twoim podopiecznym. Czasem niektóre osoby potrzebują pomocy przy zakładaniu konta w BIK. Jeśli ktoś nie skorzysta z Twojego zaproszenia, możesz wysłać zaproszenie do innej osoby (możesz mieć maksymalnie 4 podopiecznych).
- Czy mogę usunąć/zmienić podopiecznego?
Tak – możesz usunąć aktualnego podopiecznego. W takiej sytuacji Twój były podopieczny traci ochronę Alertów BIK, ale zachowuje swoje własne konto w BIK i może samodzielnie kupić wybraną przez siebie ofertę. Warto dodać, że również Twój podopieczny może w każdej chwili zrezygnować z udziału w ofercie rodzinnej – otrzymasz wtedy maila z informacją, kto zrezygnował. Zawsze możesz mieć maksymalnie 4 podopiecznych, więc w wolne miejsce możesz zaprosić kogoś innego.
- Gdzie znajdę dodatkowe informacje o Ofercie Rodzinnej?