Aplikacja BIK

Sprawdzaj BIK w telefonie!

Alerty BIK

Dowiesz się od razu o każdej próbie wyłudzenia kredytu
na Twoje dane lub o opóźnieniach w spłacie kredytów i innych zobowiązań.

Alerty BIK się sprawdzają.

Zamów Alerty

Dlaczego właśnie teraz warto aktywować Alerty BIK?

  • Dowiesz się od razu o próbie wyłudzenia na Twoje dane

Dostaniesz SMS za każdym razem, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt lub pożyczkę na Twoje dane lub będzie próbował podpisać w Twoim imieniu umowę np. na abonament komórkowy.

  • Masz szanse zareagować i zapobiec wyłudzeniu

Jeśli dostaniesz Alert BIK w sytuacji, gdy to nie Ty składasz wniosek o kredyt/pożyczkę lub podpisujesz jakąś umowę – jak najszybciej skontaktuj się BIK.

  • Otrzymasz informacje o zakupach z odroczoną płatnością

Zestawienie wszystkich alertów o tego typu transakcjach znajdziesz w sekcji Alerty po zalogowaniu do swojego konta w BIK. W przypadku zakupów od kwoty 300 zł wyślemy do Ciebie dodatkowo SMS.

  • Opóźnienia w spłacie

Dostaniesz SMS / e-mail gdy do BIK wpłynie informacja o zaległości w spłacie Twojego lub poręczonego przez Ciebie kredytu.

 

Jak to działa?

Wniosek na Twoje dane

Kredyt, pożyczka, umowa z operatorem? Banki i inne firmy sprawdzą Twoją wiarygodność w BIK i BIG IM.

Dostajesz Alert BIK

Od razu dowiesz się, że ktoś chce zaciągnąć kredyt lub podpisać umowę w Twoim imieniu.

Wyprzedzasz oszusta

Jeśli ktoś się pod Ciebie podszywa, masz szansę zareagować i zapobiec wyłudzeniu.

Alerty działają 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

W przypadku podejrzenia wyłudzenia pomożemy Ci w wyjaśnieniu sprawy.

Alerty BIK

42 zł / za rok

  • Alerty BIK na rok

Co zyskujesz:

Chronisz się przed wyłudzeniami: dostaniesz SMS za każdym razem, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt na Twoje dane.

Pakiet BIK

139 zł / rok

  • Alerty BIK na rok
  • 6 Raportów BIK

Co zyskujesz:

Chronisz się przed wyłudzeniami: dostaniesz SMS za każdym razem, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt na Twoje dane.
W Raporcie BIK sprawdzisz, czy już wcześniej nikt nie wyłudził na Ciebie kredytu. Jest to ważne, bo Alerty BIK nie działają wstecz.

Pakiet Bezpieczna Rodzina Plus

238 zł / za rok

  • Alerty BIK na rok dla Ciebie i nawet 4 dodatkowych osób
  • 6 raportów BIK dla Ciebie lub kogoś z Twoich bliskich

Co zyskujesz:

Chronisz siebie i bliskich przed wyłudzeniami. Ty i Twoi bliscy otrzymacie SMS zawsze, gdy ktoś złoży wniosek o kredyt na Wasze dane. Dzięki 6 Raportom BIK możesz kontrolować swoją historię kredytową lub sprawdzić, czy już wcześniej oszuści nie wyłudzili na Was kredytu.

Więcej o Ofercie Rodzinnej BIK

Aby korzystać z oferty BIK, załóż konto w BIK.

Bezpieczeństwo informacji jest dla nas najważniejsze. Musimy mieć pewność, że jesteś tą osobą, za którą się podajesz, zanim
przyznamy Ci dostęp do Twoich danych kredytowych. 

Założenie konta zwykle zajmuje mniej niż kilka minut.

Masz już konto w BIK? Zaloguj się.

Wybierasz metodę rejestracji

Przygotuj aplikację mObywatel lub dane z dokumentu  tożsamości, w tym numer PESEL.

Więcej informacji o zakładaniu konta w BIK

Potwierdzasz tożsamość

Najszybciej zrobisz to za pomocą aplikacji mObywatel. Możesz też wykonać przelew online na kwotę 1 zł ze swojego konta.

Aktywujesz konto

Po sprawdzeniu Twoich danych wyślemy Ci e-mail  z linkiem do aktywacji Twojego konta w BIK.

Pytania i odpowiedzi

Najczęściej zadawane pytania związane z Alertami BIK

  • Co się stanie po wygaśnięciu usługi, czy coś zostanie pobrane z mojego konta?

    Bez obaw. Po wygaśnięciu usługi nie będzie ona automatycznie przedłużona. Nie pobierzemy od Ciebie żadnych dodatkowych opłat.

    Warto jednak przedłużyć Alerty BIK na kolejny okres. Dlaczego?

    Oszuści nie śpią. Twoje dane nadal mogą zostać wykorzystane do popełnienia przestępstwa: wyłudzenia kredytu, pożyczki, zakupów na raty lub podpisania fałszywej umowy.

  • Czym różnią się Alerty BIK od Powiadomień BIK?

    Powiadomienia BIK to bezpłatna funkcjonalność konta w BIK. Powiadomienia BIK są wysyłane wyłącznie w postaci wiadomości e-mail. W treści maila jest informacja, że zarejestrowano nową informację w BIK na Twój temat - ale bez wskazania, jaka instytucja i z jakiego powodu przekazała te dane. Szczegóły można sprawdzić, pobierając Raport BIK.

    W Alertach BIK od razu wiadomo, jaki był powód wysłania wiadomości: w treści alertu jest podana nazwa instytucji wraz z kontekstem przekazania danych. Alerty BIK mogą być wysyłane w formie SMS i/lub e-mail (można to samodzielnie konfigurować).

  • W jakiej formie wysyłane są alerty?

    Alert dostaniesz w postaci SMS i e-maila - w zależności od wybranej formy powiadomień. Możesz je skonfigurować samodzielnie w panelu użytkownika.

    Szczegółowe informacje o otrzymanym alercie prezentowane są w panelu użytkownika, w sekcji Alerty. Sprawdzisz tam np. w związku z jakim kredytem bank zapytał o Twoje dane w BIK albo który z Twoich kredytów nie jest spłacany terminowo.

  • Co robić, gdy dostanę alert chroniący przed wyłudzeniem kredytu?

    Jeśli otrzymałeś taki alert, oznacza to, że instytucja finansowa zapytała właśnie o Twoje dane. Złożenie zapytania do BIK jest standardową procedurą kredytową.

    Jeżeli jesteś klientem tej instytucji lub miałeś z nią kontakt, to możliwe, że jest przygotowywana dla Ciebie oferta.

    Jeżeli właśnie ubiegasz się o kredyt lub zgodziłeś się poręczyć komuś kredyt, nie ma powodu do niepokoju. Nie musisz podejmować żadnych kroków. Alert jest dodatkowym potwierdzeniem, że Twój wniosek jest rozpatrywany.

    Jeśli natomiast nie jesteś klientem tej instytucji, w ostatnim czasie nie składałeś wniosku o kredyt, nie kupowałeś niczego na raty ani nie poręczałeś nikomu kredytu, istnieje ryzyko, że ktoś próbuje wyłudzić kredyt na Twoje dane. Jest to szczególnie prawdopodobne, jeżeli ostatnio lub w przeszłości zgubiłeś swój dowód osobisty lub został on skradziony.

    Jak najszybciej skontaktuj się z BIK, dzwoniąc pod numer 22 348 4444. Pomożemy Ci ustalić, czy faktycznie masz się czego obawiać.

    Aby sprawdzić szczegóły alertu, zaloguj się do panelu użytkownika.

  • Jak BIK pomoże mi w wyjaśnieniu próby wyłudzenia kredytu?

    Gdy skontaktujesz się Centrum Obsługi Klienta, nastąpi wyjaśnienie okoliczności otrzymania alertu. Jeśli uznamy, że podejrzenie co do możliwości popełnienia lub usiłowania wyłudzenia kredytu lub innego rodzaju oszustwa jest zasadne, przekażemy do banku lub instytucji współpracującej z BIK informację o kwestionowaniu zapytania.

    Przekazana do banku lub instytucji współpracującej z BIK informacja będzie zawierać:

    • Dane osobowe w postaci: imienia, nazwiska, numeru PESEL, serii i numeru dowodu osobistego
    • Dane dot. zapytania
    • Numer telefonu, adres e-mail
    • Powód kwestionowania zapytania

    Kontaktując się z Centrum Obsługi Klienta w celu wyjaśnienia okoliczności otrzymania alertu, wyrażasz zgodę na przekazanie powyższych danych do banku lub instytucji współpracującej z BIK, w celu dalszej obsługi zgłoszenia.

  • Co robić, gdy dostanę alert informujący o pogorszeniu historii kredytowej?

    Możesz sprawdzić szczegóły kredytu, którego dotyczy alert w Raporcie BIK.

    Jeśli faktycznie zalegasz ze spłatą raty, jak najszybciej ureguluj zaległość. Dłuższe opóźnienia w spłacie mają negatywny wpływ na Twoją historię kredytową.

    Jeśli zaległość dotyczy poręczonego kredytu, poproś o wyjaśnienia osobę, której poręczyłeś kredyt.

    Jeśli wszystko było spłacane w terminie, skontaktuj się z instytucją finansową, której nazwę znajdziesz w treści alertu, w celu wyjaśnienia sprawy.

  • Czy w przypadku zakupów z odroczoną płatnością dostanę alert?

    Tak, SMS otrzymasz od nas, gdy zrobisz zakupy z odroczoną płatnością od kwoty 300 zł. Zestawienie wszystkich swoich transakcji tego typu, o których mamy informację w BIK (niezależnie od ich kwoty), znajdziesz w sekcji Alerty po zalogowaniu do swojego konta w BIK.

     

  • Gdzie znajdę dodatkowe informacje o Alertach BIK?

    Dodatkowe informacje znajdują się w karcie produktu.

    Karta produktu Alerty BIK

Rozwińzobacz mniej

Rodzaje powiadomień

W ramach usługi Alerty BIK wysyłamy 4 rodzaje powiadomień.

  • Ochrona przed wyłudzeniem
    Czy mnie to dotyczy?

    Każdy właściciel dowodu osobistego jest narażony na jego utratę lub kradzież danych osobowych.

    Ty też możesz stać się ofiarą wyłudzenia.

    Co zyskujesz?

    Masz szansę zapobiec wyłudzeniom na Twoje dane.

    Nie musisz obawiać się, że ktoś bez Twojej wiedzy zaciąganie kredyt lub inne zobowiązanie w Twoim imieniu.

    W jakiej sytuacji wysyłamy alert?

    Dostaniesz powiadomienie SMS i/lub e-mail w momencie, gdy do BIK lub BIG InfoMonitor wpłynie zapytanie o Twoje dane.

    Jeśli to nie Ty zaciągasz kredyt lub inne zobowiązanie, i nie jesteś klientem instytucji, która zapytała o Twoje dane, może to oznaczać, że ktoś się pod Ciebie podszywa i próbuje zaciągnąć zobowiązanie na Twoje dane. Masz szansę zapobiec wyłudzeniu.

    Dzięki informacji o tym, która instytucja i kiedy pytała o Twoje dane, możesz wyjaśnić powód zapytania. Jeśli utraciłeś dokument tożsamości, BIK przekaże informację o tym do instytucji finansowej.

  • Kontrola finansów
    Kiedy to jest przydatne?

    Jeśli spłacasz kredyt lub masz inne cykliczne zobowiązania.

    Co zyskujesz?

    Możesz uniknąć sytuacji, w której nie wiesz o zarejestrowanym opóźnieniu w spłacie zobowiązań. Unikniesz rozczarowania, gdy np. bank z tego powodu odmówi Ci kredytu albo operator telefonii komórkowej odmówi Ci abonamentu.

    Dowiesz się, kiedy pogarszy się Twoja historia kredytowa i wiarygodność finansowa.

    W jakiej sytuacji wysyłamy alert?

    Dostaniesz powiadomienie SMS i/lub e-mail w momencie, gdy do BIK wpłynie informacja o zaległości w spłacie Twojego lub poręczonego przez Ciebie kredytu.

    Powiadomimy Cię także, gdy w BIG InfoMonitor zostanie odnotowane opóźnienie w spłacie Twoich zobowiązań, np. faktur za telefon czy telewizję kablową.

    Masz szansę szybko wyjaśnić sprawę. Im krócej zalegasz ze spłatą, tym mniej szkodzisz swojej historii kredytowej i wiarygodności finansowej.

  • Informacja o zmianie
    Kiedy to jest przydatne?

    Jeśli spłacasz kredyt lub masz inne cykliczne zobowiązania.

    Co zyskujesz?

    Pewność, że banki i inne firmy przekazują aktualne informacje na temat statusu Twoich zobowiązań.

    Wiesz, że informacje o Twoich kredytach i zobowiązaniach są przekazywane prawidłowo.

    W jakiej sytuacji wysyłamy powiadomienie?

    Dostaniesz powiadomienie e-mail, gdy do BIK wpłynie informacja o zamknięciu zobowiązania kredytowego na Twoje dane.

    Powiadomimy Cię także, gdy do BIG InfoMonitor wpłynie aktualizacja informacji o zaległości w spłacie Twoich zobowiązań finansowych, informacja o terminowej spłacie Twoich zobowiązań finansowych lub nastąpi ich aktualizacja.

  • Komunikat cykliczny
    Co to jest?

    Potwierdzenie, że usługa działa i ochrona jest aktywna.

    Co zyskujesz?

    Pewność, że w ostatnim czasie w BIK oraz BIG InfoMonitor nie pojawiły się niepokojące informacje na Twój temat.

    Możesz spać spokojnie.

    W jakiej sytuacji wysyłamy powiadomienie?

    Raz w miesiącu otrzymasz potwierdzenie, że nie odnotowaliśmy nowego kredytu na Twoje dane oraz nie wpłynęło żadne zapytanie o Twoje dane.

Jak uniknąć kradzieży tożsamości

Zobacz pozostałe usługi